Zaloguj się do strefy pacjenta.

Blog

Zwiększone spożycie owoców i warzyw jest czynnikiem zwiększającym poczucie szczęścia,zadowolenie z życia i dobre samopoczucie - jak wynika z wielu badań opublikowanych na przestrzeni ostatnich 10 lat!Oczywiście owoce są źródłem błonnika wykorzystywanego przez mikrobiom do syntezy krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych. A te dbają nie tylko o jelita – dbają też o dobre samopoczucie.
Czytaj całość...

Czy nam się to podoba czy nie jesteśmy Homo Microbioticus, co oznacza że nasz organizm w dużej części składa się z budujących nasze ciało mikroorganizmów. A nasze mikroorganizmy lubią prostą i swojską dietę. Nie docenią należycie gwiazdek Michelina – docenią to co sprawia im przyjemność i co one mogą wynagrodzić przyznaniem swoich nagród : gwiazdek Krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych (SCFA) . Niewątpliwie do grupy największych przysmaków należą owoce. Dlatego jeśli ktoś z Was ogranicza spożycie owoców w powodów innych niż zdrowotne- np. bo..”owoce tuczą” popełnia duży błąd. Warto przeczytać dlaczego owoce są po 100 lepsze od batonika i ile jeść żeby a) poprawić mikrobiota, b) poprawić wypróżnianie c) ograniczyć biegunki
Czytaj całość...