Zaloguj się do strefy pacjenta.

Blog

Czy nam się to podoba czy nie jesteśmy Homo Microbioticus, co oznacza że nasz organizm w dużej części składa się z budujących nasze ciało mikroorganizmów. A nasze mikroorganizmy lubią prostą i swojską dietę. Nie docenią należycie gwiazdek Michelina – docenią to co sprawia im przyjemność i co one mogą wynagrodzić przyznaniem swoich nagród : gwiazdek Krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych (SCFA) . Niewątpliwie do grupy największych przysmaków należą owoce. Dlatego jeśli ktoś z Was ogranicza spożycie owoców w powodów innych niż zdrowotne- np. bo..”owoce tuczą” popełnia duży błąd. Warto przeczytać dlaczego owoce są po 100 lepsze od batonika i ile jeść żeby a) poprawić mikrobiota, b) poprawić wypróżnianie c) ograniczyć biegunki
Czytaj całość...

(Nie) Jedzenie śniadań jest od dosyć dawna w centrum zainteresowania badaczy łączących to zagadnienie z symptomami depresji. Jednak w opublikowanych do tej pory badaniach było sporo metodologicznych niespójności niepozwalających na wysnucie jednoznacznych wniosków i odpowiedź na pytanie czy pomijanie śniadań może zwiększać ryzyko depresji. A badania the Furukawa Nutrition and Health Study dają jednoznaczną odpowiedź. Śniadania są częścią programu prewencji depresji
Czytaj całość...