Zaloguj się do strefy pacjenta.

Blog - Żywienie w sporcie

Jednym z potencjalnie negatywnych skutków stosowania diety wysokotłuszczowej (ketogennej) w sporcie jest zwiększone ryzyko zakwaszenia (negatywnego wpływu na równowagę kwasowo zasadową). Obawybyły spowodowane wcześniejszymi wynikami badań,w których wykazano zmiany pH, zawartości wodorowęglanów (HCO3-) oraz kwasu mlekowego (La-) u sportowców na diecie ketogennej już w niewielkim czasie po jej wdrożeniu. Do tej pory brakowało badań, które wykazałaby w jaki sposób dieta ketogenna wpływa na parametry buforowania krwi i pH po dłuższym czasie jej stosowania. Do teraz, bowiem mamy świeże wyniki badan zespołu australijskiego w którym badano biegaczy trenujących biegi zawodowo.
Czytaj całość...

Urazy w sporcie obejmują uszkodzenie mięśni, ścięgien, więzadeł, kości i chrząstki, często na skutek osłabienia macierzy zewnątrzkomórkowej (ECM). Macierz staje się „gorącym tematem” w dietetyce sportowej. Zdecydowanie przestaje być postrzegana jako mało istotny (dla jakości treningu) element „trzymający „ tkanki” i sklejającym macierz kostną . Okazuje się, że pracując nad jakością ECM można uzyskać lepszą jakość treningu i zmniejszyć ryzyko kontuzji. A to oznacza spore oszczędności w sporcie zawodowym.
Czytaj całość...

Kto był na naszej Konferencji „Dysbioza diagnostyka i leczenie za pomocą żywności i probiotyków” mógł wysłuchać świetnego wykładu prof. K. Ciechanowskiego dotyczącego nerek. Profesor przybliżył zjawisko pogłębiania niewydolności nerek u osób z wysokim stężeniem Tlenku trimethylaminy(TMAO) we krwi. Ten problem występuje u dysbiotycznych osób spożywających duże ilości choliny, lecytyny i karnityny. W sam raz pasuje do sportowca na diecie Paleo. Na szczęście jest proste rozwiązanie.
Czytaj całość...